Tak berapa Enchanted Forest rumah saya

Guess what. Saya di Melaka. To be exact, kat my house. EnIkmal selalu refer rumah saya as hutan belantara sebab semak hence the idea Enchanted Forest. Anyway, Mom and I went for a walk around the house, discuss about the garden make over and took some pictures for our reference. There's more trees to be plant and we'll need to find trees that can grow really fast. Haha. Like Less than 8 month punya fast. Kalau ada lah.

Kerja siapa ni sepatutnya? Adek ku. Yang pemalas duduk rumah facebook, makan, tido and download movie. Kena tunggu aku balik kampung and bising jugak kan. *menyinga*

Anyway, sekarang kepala agak pening. As there's actually more things to do. Almaklumlah takda experience.

Anyway *asek lari topic je*, these are pictures of hutan belantara I'm talking about. Masa Ane (Our gardener yang baru meninggal) ada dulu not so bad lah. Sekarang... well, patutnya dah better sebab ada gardener baru tapi maybe dia tak larat kot. Banyak sangat keje. Entahlah.


Bersepah


More Junks


Kolam Ikan Koi DIY, My dad buat sendiri. Cantek kolam Abah! *Kasi kipas sikit*


ni nampak kemas sikit


Ni kat luar rumah, entrance.


Abandon road to my house.


Masuk kawasan rumah balik. Kita g ke arah tempat nak letak khemah pulak. 2 Pokok yang kelihatan itu adalah pokok durian ye anak-anak. hihi. For those who don't know.


Nanti kita buat path ke kawasan khemah makan kat sini. Adek suggested lantern kiri kanan and along the path.


Ni aku tak tau apa. Saje nak tunjuk betapa semak nya my house.


This my friend is khemah makan area. Robohkan kandang kuda. Roboh kan rumah buruk yang Arwah nenek I buat pakai papan recycle tu. Dah makan dek anai-anai agaknya.


Ini adalah buku rujukan buat adek ku Anisah Nur. You better do the sketch ASAP or you can say goodbye to your 18th Birthday Present. *Kejam tak?* hahaha.

This entry was posted in ,. Bookmark the permalink.

10 Responses to Tak berapa Enchanted Forest rumah saya

  1. rose says:

    wahh..besa nyer laman umah u..
    besnyer..jeles i..hehe..

    gud luck tau! =)

  2. ZARA says:

    Rose: Bukan rumah I rumah parents. Hihi. Anyway. Thanks rose!!

  3. Zara!!! Besarnya compound rumah kau! OMG!! A garden reception within the compound of your house, it's a dream location.. Can't wait to see it after the revamp! ;)

  4. luasnya laman rumah... buat kenduri senang nanti nak pasang khemah ni hehehehe.... best ni nampak redup jer..

  5. ikut keluasan and style rumah, saya konpiden theme enchanted forest itu akan menjadi kenyataan.... yeahhh!!! tapi Zara, takmo tanam lalang ya... janjiiii... janji tawwwww.... :D

  6. ZARA says:

    Sarah: Thanks Sarah. It is a dream location. I've been dreaming about it since I was a kid.

  7. ZARA says:

    Lady,

    read somewhere yang pasang khemah is actually more expensive than tempah dewan tapi saya nak gak kahwin kat rumah saya. :)

  8. ZARA says:

    Leonora: i janji tak tanam lalang!!!! Janji!!!

  9. D'lla says:

    wow..kalo la kawasn rumh lapang mcmni..confirm penuh bunga D'lla tanam..go for it..

  10. ZARA says:

    Dilla: tu ar mmg tak sabar nak start tanam-tanam :)